Kudias jõuda rohkem? Võta rohkem aega puhkamiseks!


alaramMõnda aega tagasi toimus Haapsalus efektiivse ajakasutuse koolitus. Iga kord, kui ma seda kava mõne uue rühmaga läbi teen, siis tekib ka mul endal motivatsioon oma aega veel paremini planeerima hakata. Ja selleks, et mitte kohustuste võtmisega üle pingutada – väike meeldetuletus, et rohkem jõuab see, kes ei hoia tagasi puhkamisega. Miks, selgitan allpool.

Kõik me teame, kui mõnus ja vajalik on puhkepaus keset pingelist tööpäeva. Paus annab meile võimaluse mõtete ja kehaga tööprotsessist puhata ning jõu tööpäeva edukaks lõpetamiseks.

Kuid puhkepaus ei ole kasulik mitte ainult vaimule – see aitab optimeerida tööprotsessi ning tõstab olulisel määral tootlikkust. Puhanult suudad ära teha nelja tunni töö vaid ühe tunniga. Kuid väsinud meelega nõuavad ka kõige lihtsamad ülesanded tohutult aega ja jõupingutust. Siin on neli lihtsat nippi, mille abil saad oma puhkepausiga tõsta tootlikkust ja vähendada tööaega.

1) Mikropaus

Kui tihti pead oma töökohal ootama kas mõne faili allalaadimist või vastust oma e-kirjale? Loomulik reaktsioon sellistel hetkedel on kannatamatus ja ärritus. Kuid proovi pöörata see esialgu mõttetuna tundev aeg enda kasuks ning luba endale väike puhkus. Venita, hinga või pane lihtsalt silmad kinni ja ole mõtetega eemal.

2) Vaimne taaskäivitus

Kas tunned mõnikord, et oled vaimselt täiesti jõuetu? Enamik meist võitleb selle tundega end vägisi tegutsema sundides. Kuid probleem on selles, et niisuguses seisundis tehtud töö ning saavutatud tulemus tundub eelkõige meile endile nõrk ning “poolik”. Ning mis kõige hullem – mida rohkem me edasi pressime, seda suuremad on vaimse ja füüsilise energia kulud, tulemus jääb aga keskpäraseks.

Siinkohal tuleb kasuks vaimne taaskäivitus. Kõige lihtsam ja tõhusam taaskäivituse meetod on füüsiline aktiivsus. Kiire jalutuskäik, jooga, jalgarattasõit – kumbki neist ei võta üle 30 minuti. Kui naased tööpostile, oled valmis uuteks saavutusteks.

3) Õhtune tööpaus

Tänapäeval on üsna tavaline olukord, kus oled mõtetega tööpostil ka väljaspool tööaega. Näiteks puhkad kodus või sööd sõpradega õhtust, kui tunned vastupandamatut kiusatust lugeda oma meili või teha paar tööalast kõnet. Sellistel hetkedel on meie keha kodus või restoranis, vaim aga tööpostil tagasi.

Proovi luua endale täiesti töövaba aega iga päeva lõpus. Otsusta ise, kas sinu töövabad tunnid algavad päikeseloojanguga või saad lubada endale vaid tunnikese enne magamaminekut. Selline õhtune puhkepaus aitab Su kehal ja vaimul maha rahuneda. Nii suudad puhata ja koguda energiat järgmiseks päevaks.

4) Makropaus

Väiksed pausid tööpäeva ajal ning õhtused töövabad tunnid on väga efektiivsed viisid, kuidas tööprotsessi optimeerida ja tootlikkust tõsta. Kuid üksnes nendest ei piisa. Umbes kord kuus vajavad nii keha kui ka vaim puhkust, et koguda jõudu uuteks saavutusteks. Parim meetod on nn makropaus – nädalavahetus või isegi nädal tööst eemal. Esmapilgul võib tunduda, et nädal tööst eemal vähendab olulisel määral produktiivsust. Kuid sellel meetodil on mitu vaieldamatut eelist:

  • makropaus annab Su kehale ja vaimule võimaluse puhata ning tagab seda, et tööle tagasi tulles suudad tegutseda maksimaalse produktiivsusega.
  • makropaus annab Sulle võimaluse näha oma tööd eemalt ning pikemas perspektiivis. Olles eemal oma igapäevasest tööst suudad näha “täispilti”. Sellise makropausi ajal suudad leida lahenduse mõnele keerulisele probleemile ning, mis kõige olulisem, lahendus tuleb iseenesest ja mõne sekundiga.

Proovi järele ja anna teada, kuidas mõjus! 🙂

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s