Sisuturundus mittetulundussektoris: kolm esimest sammu


Content MarketingPaistab, et turundusvaldkonna uusim kuum teema on sisuturundus. Viimastel turundusteemalistel üritustel on suur osa tähelepanust suunatud sellele, kuidas äriettevõtted on muutnud oma turundussõnumite sisu: oma toodete reklaami asemel jagatakse kliendile kasulikku infot. Pangad räägivad näiteks rahatarkusest ja finantsharidusest, IT-ettevõtted sellest, kuidas tehnoloogiat kodus targemalt kasutada. Mulle kui kliendile valmistab selline turundustrend suurt rõõmu.

Mis on aga veel positiivsem – hea sisuturundus ei pruugi nõuda suurt rahalist (küll aga veidi ajalist) investeeringut. See on omakorda oluline eelis MTÜde ja sotsiaalsete ettevõtete jaoks. Sisuturunduse üks oluline eesmärk on pöörata sihtrühma tähelepanu olulisele asjale, harida neid mingis küsimuses. Kellel teisel oleks aga rohkem tähelepanuväärset sisu pakkuda kui kolmandal sektoril, kes lahendab suuri ühiskonnaprobleeme?

Sisuturunduse vorm võib olla erinev: blogipostitus, ajaleheartikkel, video, film jms. Digitaalsel ajastul levib muidugi suurem osa sisust elektroonsetes kanalites lootuses, et sotsiaalne meedia selle üles korjab. Ka sõnumite tonaalsus võib tähelepanu tõmbamiseks varieeruda tõsisest kuni humoorika (või lausa provokatiivseni).

Exclusive-Now-Thats-Cold-ALS-Ice-Bucket-Challenge-Attracting-Brand-CEO-InterlopersKahtlemata oli viimasel ajal kõige silmapaistvam sisuturunduse kategooriasse langev mittetulundussektori kampaania jää-ämbri-väljakutse, mis tõstis esile ALSi temaatika. Kuigi see sai alguse USAs, siis võttis ka eesti meedia selle teema peagi üles, ning ilmselt on praegu Eestiski vähe neid inimesi, kes ei tea sellest raskest haigusest midagi. Kui soovid oma organisatsiooniga sama nähtav olla, siis peaksid alustama vastamisest kolmele küsimusele:

  1. Kelle tähelepanu meil oleks vaja tõmmata? Väga oluline ja samas mitte alati lihtne küsimus. Kui eesmärk on koguda annetusi nt mõne haiguse raviks, siis ei ole mõtet kõnetada neid, kes on sellega juba mingil moel kokku puutunud. Sihtrühma võiksid kuuluda hoopis need inimesed, kes ei ole selle peale mitte kunagi mõelnud. Kes on Sinu algatuse puhul kõige olulisem sihtrühm kelle poole pöörduda?
  2. Mida me soovime sihtrühmalt tulevikus saada? Annetusi? Vabatahtlikke? Kliente? Oluline on kohe alguses konkreetselt läbi mõelda, kuidas peaks meie loodud sisu mõjutama inimesi ning millist reaktsiooni me neilt ootame. Meie infoga niigi üleküllastunud maailmas ei ole mõtet luua sisu “informeerimiseks” – see ei jää kellelegi ei silma ega meelde ning me raiskame oma energiat tühja.
  3. Mis on see teema (probleem/vajadus/valdkond), millest me tahaks rääkida? Ja kuidas saaks seda esitleda nii, et see tõepoolest pakuks huvi ja inimesed sooviks seda jagada? Monotoonne jutustus ALSi haigete kannatustest ei oleks mõjunud pooltki nii hästi, kui väljakutse ennast külma veega üle kallata (ja korrakski tunda seda ebameeldivat krampidetaolist tunnet, millega ALSi haiged peavad iga päev elama).

Loomulikult, nii suurt edu kui eelpool mainitud kampaania ei õnnestu paljudel saavutada. Suurem osa sõnumitest kaob lihtsalt infoküllusesse. Mis ei tähenda aga seda, et ei peaks proovima. Igal juhul on selline lähenemine tänuväärsem kui internetibännerid või täislehesuurused ajalehereklaamid.

Kui soovid lugeda rohkem sellest, millised tegurid ALS annetuste kogumise kampaania nii edukaks tegid, siis soovitan Sul lugeda artiklit ajakirja Forbes veebilehelt (inglise keeles).

One thought on “Sisuturundus mittetulundussektoris: kolm esimest sammu

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s