Sisuturundus ei tööta? Kolm asja mida sa (tõenäoliselt) valesti teed


Tundub, et sisuturundus ei ole Eesti ettevõtetele ja mittetulundusühingutele enam võõras. Selle plussidest ja lihtsusest on palju räägitud ning praegu näib, et blogid ja sotsiaalne meedia on ammu avastatud ja vastavad kontod registreeritud.

Samas tundub, et selles valdkonnas, nagu paljude teistegi asjade puhul, on edulood pärit enamasti ärisektorist. Ometi on just sotsiaalsed ettevõtted ja MTÜd need, kellel on potentsiaali sisuturunduse abil nähtavale tõusta. Miks aga nende edulugudest ei ole nii palju kuulda?

Vaatasin veidi ringi erinevates meediakanalites ja avastasin mõned tüüpvead, mida sisu loomisel tehakse:

  1. Sa kirjutad oma tegevusest. Ma ei taha kedagi kurvastada, aga see teave pakub huvi äärmiselt kitsale ringile. Selleks, et Sinu ettevõtte või organisatsiooni tegevusele tähelepanu pöörataks, peab auditoorium saama aru, millist probleemi see lahendab. Tihti aga ei saa nad sellest aru, kuna ei ole ka probleemist endast eriti teadlikud. Siit rusikareegel nr 1: räägi probleemist, mitte endast. Kui vajadus on teadvustatud, siis tullakse Sinu juurde lahendust küsima niikuinii.
  2. Sa loodad, et üksnes postitamisest piisab. Sisust, ei ole kasu, kui see jääb Sinu kodulehele, kus seda näevad vähesed. Eesmärk on selles, et sinu blogipostitust, videot või infograafikut näeks rohkem inimesi. Selleks peab võtma appi mitmed abijõud – alates sotsiaalses meedias jagamisest lõpetades kuulsate kõneisikutega.
  3. Sa postitad ebaregulaarselt. Selleks, et tabada eesmärki, ei pruugi üks lask piisav olla. Pead tootma sisu regulaarselt ja järjepidevalt, selleks, et lugejatel tekiks pilt Sinu poolt kõnetavast teemast ja tekiksid seosed tema enda tegevusega.

UnknownKindlasti on meie kodumaisete mittetulundussektori organisatsioonide seas ka neid, kellel nende vigade vältimine päris hästi õnnestub. Hea Ideesahtli lugeja, anna siin kommentaarides märku, millise MTÜ või sotsiaalse ettevõtte turunduskommunikatsioon on Sinul kõige rohkem silma jäänud.

Kui soovid uurida rohkem sisuturunduse kohta, siis soovitan Sul lugeda Michael A. Stelzneriraamatut Launch: How to Quickly Propel Your Business Beyond the Competition. Raamat annab Sulle konkreetse ettekujutuse sellest, kuidas sisuturundusega alustada ning kuidas jõuda oma sisuga suure auditooriumini.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s