Kolm põhjust, miks sotsiaalselt vastutustundlikul ettevõttel läheb paremini kui teistel


Vastutustundliku ettevõtluse konverentsil peetud kõnes sõnas Alar Kolk, Euroopa Innovatsiooniakadeemia president, et täna alustavad start-up’id võtavad oma ärimudeli loomisel sotsiaalset vastutustundlikkust arvesse rohkem kui ei kunagi varem.

Loomulikult on selline tendents ainult rõõmustav. Kuid peale selle, et vastutustundlik ettevõtlus teeb ühel või teisel moel oma panuse ühiskonna heaolusse, peitub selles ka suur konkurentsieelis.

Juba 2011. aastal kirjutas Harvardi ülikooli professsor Michael Porter sellest, et tuleviku ainus konkurentsivõimeline ärimudel on vastutustundlik. Miks just nii?

Alljärgnevalt leiad kolm mõjuvat põhjust, miks jätkusuutlikku tegevust kavandaval ettevõtjal on äärmiselt oluline võtta arvesse ka vastutustundlikkuse apekt.

nr1Hinnastamine. Kliendid samastuvad paremini ja elavad kaasa palju rohkem just neile ettevõtetele, kelle tegevuseesmärgid on seotud oluliste ühiskondlike murede lahendamisega. Mitmed uuringud on näidanud, et üle poole klientidest on nõus maksma kuni 10% kõrgemat hinda toote või teenuse eest juhul, kui selle pakkuja annab oma panuse mõne sotsiaalse probleemi lahendamisse. Hea illustreeriv näide sellest on Fair Trade’i tooted, mille nõudlus ei ole just väike kõrgele hinnale vaatamata.

nr2Töötajate leidmine. Vastutustundlikul äril on kergem leida ja säilitada pühendunud meeskonda. Kuna järjest rohkem inimesi peab oluliseks, et nad saaks oma tööga panustada millelegi tähenduslikule, siis muutuvad ka tööandjate valikul üha määravamaks vastutustundlikkusega seonduvad põhimõtted.

nr3

Sotsiaalselt vastutustundlik ärimudel teeb turunduse mitu korda lihtsamaks. Ühiskonnas, kus tavaline reklaam enam ei tööta, on oluline saada tähelepanu millegi muuga. Mis on veel sobivam positiivse maine loomiseks, kui reaalne panus mõne olulise probleemi lahendamisse?

Paraku on senised vastutustundlikku ettevõtlused uuringud tehtud enamasti mujal kui Eestis. Sellegipoolest usun, et kui diskuteerida meie ärikultuuri üle, leidub nendele väidetele päris mitu nii poolt- kui ka vastuargumenti.

Mida arvad asjast Sina? Kas vastutustundlikkuse aspekt toote- või teenusepakkuja juures on meie jaoks oluline ja miks?

2 Replies to “Kolm põhjust, miks sotsiaalselt vastutustundlikul ettevõttel läheb paremini kui teistel”

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s