Kersti Ringmets: Kuidas alustada annetuste kogumisega?


Kersti Ringmets
Kersti Ringmets

Paljude teemadega on nii, et kuigi nende kohta küsitakse palju, ei arva ma, et saan omast kogemusest kõige parema võimaliku vastuse anda. Nii oli ka küsimusega “Kuidas teha esimest sammu annetuste kogumisel?”, mida mulle on viimasel ajal palju esitatud.

Täna on mul hea meel panna üles esimene Ideesahtli külalispostitus. Palusin Vähiravifondi Kingitud Elu tegevjuhil Kersti Ringmetsal jagada oma kogemusest ideid selle kohta, kuidas korraldada oma organisatsiooni esimene annetuste kogumise kampaania.


kingitudeluHeategevus on Eestis kiiresti arenev tegevusvaldkond. Inimeste elujärje paranemisega on läänelikud püüdlused endast nõrgemaid aidata või lihtsalt sümpaatseid projekte toetada üha levinum ka meil.

Kuidas aga läheneda esimestele potentsiaalsetele toetajatele? Sellest järgnevad kolm punkti lihtsalt ja lühidalt räägivad.

nr1Oluline on omada kindlat ja selget arusaama, mille jaoks annetusi kogutakse. See aitab oma eesmärke paremini teistele sõnastada. Kindlasti tuleb tagada läbipaistvus selles osas, mida rahaga tehakse, millal ja kui palju, sest see on usaldusliku annetussuhte vundamendiks.

Kui eesmärgiks on mõne sihtrühma aitamine, siis on oluline sponsoritele teadvustada, mida esmajärjekorras ära teha suudetakse. Seda selleks, et hiljem ei tuleks pareerida süüdistusi ja selgitada ootustele mittevastavaid tulemusi.

Heategevus on äärmiselt tundlik valdkond ning kõik ebaausad aga ka lihtsalt küsimusi tekitavad teod heidavad varju kõigile teistele heategijatele.

nr2Julgus võimalikele sponsoritele läheneda ja oma „lugu“ rääkida on järgmine samm toetuste kogumise käänulisel teel. Kui esimesed toetajad on juba leitud, tasub neile ka uute sponsoritega läbirääkimisi pidades viidata. Nii saab uus sponsorettepaneku saaja selge arusaama, kellega ta õlg-õla kõrval projekti toetama asub. Eriti hea, kui viidata saab oma ala suurtele tegijatele või tunnustatud ettevõtetele.

nr3Peamine on mitte alla anda ja säilitada järjekindlus. Võimalusi on palju- nii annetajatel kui ka annetuste kogujatel. Inimestel on erinevad nägemused sellest, mida nad toetada tahavad. Üks toetab lapsi, teine koeri, kolmas mõnda kunstiprojekti. Ühe eesmärk pole teisest parem või halvem. Annetuste kogujal tuleb lihtsalt üles leida need inimesed ja organisatsioonid, kes temaga sarnaselt mõtlevad. Kui ots on lahti tehtud ja esimesed kaasamõtlejad leitud tuleb seda juba kommunikeerida osata.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s