Mida toob alanud aasta vabasektorile?


Aasta alguses teeme me kõik plaane. Jaanuari algus tundub sobiv hetk ka oma vabaühenduse aastaplaanide paikapanemiseks.

Aasta esimeses postituses püüan anda ülevaate sellest, mis mõjutas mittetulundussektorit kõige rohkem eelmisel aastal, mida me sellest õppima peaks ning millega 2015. aastal arvestada tuleb.

Milline oli 2014. aasta Eesti vabasektori jaoks?

Ma arvan, et see oli vabaühenduste jaoks üle pika aja üks põnevamaid aastaid: alanud on uus Euroopa Liidu programmide periood, pidime kohanema mitme uuenduse, sh uute prioriteetidega. Mul on hea meel tõdeda, et selle väljakutserohke aasta lõpus on Eesti vabaühendused tugevamad ja jätkusuutlikumad kui ei kunagi varem.

Oleme täna olukorras, kus väga suur osa MTÜsid on võtnud suuna iseseisva majandamise poole. Järjest rohkem levib sotsiaalne ettevõtlus ja ettevõtlik mõtteviis kolmandas sektoris.

Sotsiaalne innovatsioon, mis aasta alguses veel täiesti võõrsõnana tundus, on nüüdseks tähenduse omandanud ja muutunud oluliseks terminiks vabaühenduse tegevuse planeerimisel.

Millega peaksime arvestama 2015. aasta planeerimisel?

Julgen arvata, et MTÜde areng ettevõtlikkuse ja iseseisva majandamise suunas jätkub. Selle valguses tasub vabaühendustel pöörata rohkem tähelepanu ärisektorist pärinevatele planeerimis- ja juhtumispraktikatele. Nende kohandamine MTÜ konteksti annab suurepärase võimaluse jätkusuutlikuks arenguks ja kohanemiseks muutuva keskkonnaga.

Sotsiaalse ettevõtluse esiletõus tähendab omakorda seda , et turunduskompetentsi roll järjest suureneb. Selge on see, et enam ei piisa üksnes heast sisulisest tööst, oluline on seegi, et oma saavutusi ja tooteid osatakse ka sihtrühmani tulemuslikult viia.

Jätkuvalt on väga oluline projektijuhtimise ja rahataotluse koostamise kompetents. Kuigi käesoleval ELi rahatusperioodil on MTÜdel veel hea võimalus kasutada oma arenguks erinevatest programmidest pärinevaid toetusi, on konkurents selle raha pärast üha suurem. Seega on oluline oskus luua kvaliteetseid ja sisukaid projekte, mis loovad väärtust ja toetavad organisatsiooni eesmärkideni jõudmist.

Hea lugeja, kuidas Sulle tundub, kas väljatoodud punktidele peaks midagi juurde lisama? Millised võiksid olla 2015. aasta peamised trendid Sinu organisatsiooni seisukohalt?

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s