Seekordne tööriist on taas teenusedisainerite tööriistakastist üle võetud ja on kasulik kõikidele nendele organisatsioonidele, kes kaasavad oma tegevusse mitut erinevat huvigruppi või koostööpartnerit.
See tööriist võimaldab paremini mõista, milline on erinevate osapoolte motivatsioon projektis kaasa lüüa ning kuidas oleks neid kõige mõttekam kaasata.
Kõnealuseks instrumendiks on motivatsioonimaatriks. See on üks nendest lõuenditüüpi vahenditest, mis järjest rohkem populaarsust koguvad ning võimaldavad infot selgelt struktureerida ja visuaalselt esitada.
Kuidas motivatsioonimaaktriksit kasutada?
Esimene samm maatriksi täitmisel on panna paika, milliseid huvigruppe või koostööpartnereid projekt haarab. Huvigrupid pannakse kirja esimesesse veergu ja esimesse ritta samas järjekorras (vastavalt siis ülevalt alla ja vasakult paremale).
Teise sammuna määra ära, milline on iga osapoole huvi projekti temaatikaga seoses laiemalt.
Kolmas samm on analüüsida kõiki projekti huvigruppide / koostööpartnerite omavahelise koostöö positiivseid motiive. See kaardistus on kõige lihtsam teha mõeldes küsimusele “mida annab vasakus veerus mainitud osapool ülemises reas toodud partnerile?”
Kui on tegemist suurema projektiga, ning ka osapoolte nimekiri on pikk, siis tasub võtta kasutusse suurem maatriksipind ja post-it-paberid, mis võimaldaks vastavalt vajadusele ideid lisada.
Lisaks huvigruppide kaardistamisele on motivatsioonimaatriks abiks ka üksikisikute huvide analüüsil (näiteks projektimeeskonna kokku panemisel).
Soovid seda meetodit oma organisatsioonis järele proovida? Siis lae motivatsioonimaatriksi tavaline PDF-i põhi alla siit, täidetava PDF-i leiad aga sellelt lingilt.
PDF-i on võimalik täita ja salvestada näiteks Adobe Readeri programmi abil.
2 Replies to “Tööriist huvigruppide kaardistamiseks: motivatsioonimaatriks”