Kolm müüti turunduse kohta: mida peab teadma turundustegevusega alustades


tweetSuurema osa organisatsioonide jaoks on turundusest tänaseks saanud igapäevase tegevuse lahutamatu osa. Tehnoloogiate ja e-kanalite areng on teinud turunduse palju lihtsamaks ja kättesaadavamaks. Samas on selle kohta levimas ka päris mitu valearvamust.

Koolitustel kõige sagedamini esitatud küsimuste põhjal panin kirja kolm enamlevinud müüti turunduse kohta ning lisasin selgitused, kuidas asjad tegelikult on.

Hoiatan aga siinkohal lugejaid, et see postitus on mõeldud pigem algajatele kui kogenud turundusproffidele.

nr1Turundust saab teha tasuta

See mulje on jäänud tänu sellele, et järjest suurem osa praegusest turunduskommunikatsioonist toimub e-kanalites. Internet oleks justkui täis tasuta tööriistu, mida on võimalik tasuta kasutama hakata. Facebook, WordPress, Mailchimp ja paljud-paljud muud vahendid pakuvad tõepoolest vähese raha eest palju funktsionaalsust. Kuid juhul, kui sa soovid neid oma proaktiivse turunduse jaoks kasutada, tuleb erinevates suurusjärkudes lisatasud ette välja käia: domeeni registreerimine, postituste boost, suurema kontaktide andmebaasi haldamine – kõik see vajab rahalist panust.

Ei tasu unustada sedagi, et aeg-ajalt peab kaasama ka professionaalide abi. Näiteks peab kindlasti kasutama kujundaja abi, kui just ise visuaalredaktorites väga tugev ei ole jne. See kõik aga eeldab omakorda eelarvet.

Tõsi, turundus ei ole praeguse tehnoloogia juures enam nii kallis, kui see oli üksnes tasulise meedia ajastul, kuid vastupidiselt levinud arvamusele saab päris nulleelarvega hakkama väga harva.

Enr2-ajastul leiab klient mind ise üles

Oled loonud kodulehekülje ja mõned kontod sotsiaalvõrgustikes ning tunned, et nüüd peaksid olema kõigi jaoks nähtav? Suure tõenäosusega ootab sind mõne nädala möödudes pettumus, kui näed, kui väike on loodud sisu külastatavus. Internetiavarused on erinevat infot täis ja suurem osa sellest jääb kõigile märkamatuks.

Selleks, et kasutajad jõuaks sinu loodud sisuni, peab pingutama. Hetkeni, kui Su koduleht saab tuntuks ning ka otsingumootorid hakkavad Sinu loodud sisu soovitud otsingusõnadega seostama, läheb aega. Et saada netiliiklust kiiremeni ja paremini kasvama, pead olema proaktiivne: oma lingi levitamine, sagedased postitused, üleskutsed väljaspool e-keskkonda ja muud sarnased võtted aitavad kiiremini lugejaid saada.

nr3E-kanalid on kõik, mida vajan

Täna seostub turundus eelkõige e-kanalitega. Tõepoolest see on lihtsaim viis oma sõnumit levitada. Samas on internetiturundusel ka palju puudujääke: juba kas või eelpool mainitud fakt, et e-kanalites liiga palju infot, mille seast on keeruline olulisi asju eristada. Mis on aga veelgi olulisem: mitte kõik sihtrühmad ei ole internetis esindatud.

Selletõttu ei saa turundusplaani koostamisel panustada üksnes passiivsetele e-kanalitele. Aktiivne turundus (sh tavameedia, üritus- ja otseturundus, jne) on hädavajalikud oma sõnumi viimiseks nendeni, kes seda kuulma peavad. Jah, nende kasutamine võib olla e-kanalitest kulukam. Jah, see võib olla ka keerulisemini teostatav kui Facbooki postituse loomine. Kuid vaatamata sellele on see vajalik edukaks ja tulemuslikumaks turunduseks.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s