3 tõhusat sotsiaalmeedia strateegiat vabaühendusele


social-networkingOrganisatsiooni sotsiaalmeedia leht on praegu midagi üsna iseenesestmõistetavat. Kuid paljusid, kes Facebooki, Twitteri või mõne muu võrgustiku konto loovad, tabab peagi sarnane probleem: kuidas suurendada inimeste ringi, kellele võrgustike kaudu oma organisatsiooniga seonduvat infot vahendada.

Sageli juhtub nii, et sinu leht kogub suuremas või väiksemas koguses jälgijaid väga kiiresti, samas avastad, et need inimesed on mõnes mõttes nii või teisiti juba Sinu organisatsiooni fännid – nad on sellest midagigi varem kuulnud ja viitsivad end Sinu tegevusega sotsiaalmeedia vahendusel kursis hoida. Kuidas aga saaks Sinu organisatsioon seda ringi suurendada.

Alljärgnevalt leiad kolme võimaliku strateegia kirjeldused, mis võivad selle eesmärgi saavutamisel abiks olla.

1. Üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna

See lihtne tõsiasi on abiks tähelepanu saavutamisel nii Facebookis, Instagramis kui ka Pinterestis. Pilt köidab tähelepanu paremini kui tekst ning seda võidakse jagada kordades rohkem kui staatuseuuendusi.

Millist sisu jagatakse

Oma loo pildikeeles rääkimine ei pruugi olla nii lihtne kui esmapilgul tundub. Pead hoolega kaaluma, milliseid pilte me jagame, mis on nende sõnum, milline on see äratuntav ühtlane stiil jne. Kuid kui need detailid on paigas, tõmbab Su sisu palju rohkem tähelepanu kui lihtsalt tekst.

Loomulikult peab pilt olema huvipakkuv. Kasulik on pildil olevate inimeste tag-imine, et selle levimist veelgi suurendada.

Pildikeeles rääkimise inspiratsiooni võid saada näiteks Teeme Ära ingliskeelselt Facebooki lehelt või sama organisatsiooni Flickri lehelt.

2. Tsiteeri kuulsaid inimesi

Inspiration-Quote-About-Life-DreamsKindlasti oled täheldanud, kui palju jagatakse erinevaid motiveerivaid tsitaate. Pole ka ime – inimesed suudavad samastuda kellegi tabava mõtteteraga palju paremini kui rutiinse postitusega järjekordsest organisatsiooni tegevusest.

Eriti võimas on tsitaadi “relv” siis, kui ühendada see eelneva punktiga ning panna tsitaat pildi peale. Selline sisu leiab üsna kiiresti oma sihtrühma ning läheb Pinteresti, Facebooki või Twitteri avarustes oma elu elama. Seetõttu on oluline, et pildil oleks viide ka Sinu organisatsioonile.

Loomulikult, ei tasu tsitaate päris huupi ka jagada. Keskenduma peaks eelkõige teemadele, mis ühel või teisel viisil organisatsiooni tegevusega, selle väärtuste ja mõtteviisiga haakuvad.

11006415_800625310029030_1456301724385605153_n

Hea näide inspireerivate tsitaatide abil teemale ja organisatsioonile tähelepanu saamisel on sotsiaalse ettevõtluse temaatikaga tegelev Ashoka võrgustiku Pinteresti konto.

3. Kasuta “teadlikkuse päevi”

theautismnewsEt juhtida tähelepanu mõnele probleemile, on hea mõte kasutada ära selle teema “teadlikkuse päeva”. Me kõik teame, et 1. juuni on lastekaitsepäev, kuid lisaks sellele, on UN teadlikkuse päevade nimekirjas veel väga palju erinevatele sotsiaalsetele aspektidele ja probleemidele pühendatud päevi.

Selle päeva ümber oma sotsiaalmeedia sisu planeerimine võimaldab saada päris suurt avalikkuse tähelepanu ning kaasata rohkem inimesi kui see oleks muul ajal jõukohane.

 

Alusta infovooga umbes üks kuu varem ning püüa hoida sel perioodil oma (inforikaste) postituste arv võimalikult suur, et sõnum kõnetaks paljusid.

Kui aga eelpool mainitud kalendrist ükski päev hästi Sinu organisatsiooni tegevusega ei seostu, siis on võimalik selline päev ka ise luua. Kuigi see nõuab ka veidi rohkem pingutust, siis ei tasu siinkohal kahelda, et selline tegevus ära ei tasuks.

Banner_BPW-Estonia_Tilliga ja tillita kodulehele_888x219pix_EST_260315

Hea kodumaine näide sellisest võttest on palgalõhe probleemile tähelepanu tõmbav aktsioon “Tiiliga ja tillita”, mida kindlasti sotsiaal- või tavameedias märganud oled.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s