5 küsimust, mida küsida konsultandi käest enne palkamist


kosnultantJuhtimis- või strateegiakonsultant võib anda organisatsioonile väga jõulise arengutõuke. Samas, et see koostöö tõepoolest toimiks, on oluline valida spetsialist, kelle profiil sobib Sinu organisatsiooni tausta ja nõustamise protsessi eesmärkidega. Arvestades, et juhtimisvaldkonna konsultante tegutseb Eestis väga palju, ei pruugi valiku tegemine lihtne olla.

Mõne aja eest ilmunud postituses kirjutasime, kuidas kaasata konsultanti, et sellest oleks maksimaalne kasu organisatsioonile. Täna räägime aga sellest, milliseid küsimusi esitada nõustajale enne temaga lepingu sõlmimist. 

Küsimus nr 1: Milline oli teie viimane professionaalse enesearengu kogemus? 

Hea konsultant on see, kes ennast pidevalt täiendab. Tänapäevased juhtimisteooriad ja -meetodid arenevad valgusekiirusel. Juhul kui konsultandi vastus viitab sellele, et viimase aasta jooksul ei ole ta ühtki täiendkursust või konverentsi külastanud, võib ka tema kompetents veidi roostes olla.

Küsimus nr 2: Mida on vaja selleks, et meie koostöö õnnestuks?

Õige vastus sellele küsimusele peaks viitama sellele, et tulemuslik koostöö eeldab mõlema osapoole panust. Juhul kui konsultant peaks ütlema, et ta teeb kogu töö ära, ja kliendilt ei oodata suurt jõupingutust, siis on aimata, et hakatakse pakkuma standardlahendusi, mis ei arvesta organisatsiooni eripärade ja vajadustega.

Küsimus nr 3: Milline saab olema meie koostööprotsess?

Hea vastus sellele küsimusele peaks andma ülevaate koostöö raamistikust: tähtaegadest, kohtumiste sisust ja mõlema poole ülesannetest. Paljud konsultandid väidavad, et teenus sünnib rätsepatööna, koostöös kliendiga. Samas näitab elu, et selline koostöö on kaootiline ja tulemuslikkus väiksem. Mida konkreetsemalt on nõustamisprotsess struktureeritud, seda paremad on prognoositavad tulemused. Ja kindlasti peab siinkohal mainima, et selline struktureeritus ei välista ka personaliseeritud lähenemist.

Küsimus nr 4: Kas te olete spetsialist meie organisatsiooni tegevusvaldkonnas?

Nii üllatav, kui see ka ei ole, on õige vastus sellele küsimusele “ei”. Juhtimiskonsultant peab olema laia silmaringiga, mõistma ja tundma erinevaid valdkondi ning konkreetse kliendi ala süvateadmised ei ole edukriteeriumiks. Kitsa spetsialiseerumisega konsultandid kipuvad oma projektide raames kopeerima edulugusid, mitte looma originaalseid valdkonnavaheliste teadmiste kombineerimisel põhinevaid lahendusi.

Üldpõhimõte on see, et konsultant on asjatundja arenguprotsessi juhtimise valdkonnas, kuid klient on oma valdkonna ja olukorra asjatundja. Siit tuleneb ka mõlemapoolse panuse olulisus (vt küsimus 2).

Küsimus nr 5: Kuidas te saaksite mind aidata?

Paljud konsultandid ei räägi oma töö sisust ja ideedest enne, kui leping on sõlmitud. Samas on hea märk edukast tulevasest koostööst see, kui juba esimesel vestlusel paneb nõustaja oma mõtete ja ettepanekutega Sinu silmad särama ning kohtumiselt lahkudes jääd põnevusega koostöö algust ootama.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s