3 näidet, kuidas tulemusi ja mõju kommunikeerida


Peaaegu iga organisatsiooni lehelt võime leida missiooni, eesmärkide ja tegevuste kirjelduse. Sellest aga ainuüksi ei piisa, et lugejal tekiks ettekujutus, kuidas muutust luuakse ning miks organisatsiooni tegevus oluline on. Oma mõju efektiivseks kommunikeerimiseks tuleks kasutada nii emotsionaalseid seoseid kui ka presenteerida numbrilisi fakte. Kuidas seda teha? Vaatame lähemalt kolme inspireerivat näidet.

Reach for change impact1. Reach for Change on inkubaator sotsiaalsetele ettevõtjatele, kelle eesmärgiks on muuta laste ja noorte elu paremaks. Organisatsioon toetab ettevõtjaid läbi professionaalse nõustamise, rahalise toe ning globaalse võrgustiku. Oma mõju hindamiseks on organisatsioonis sisse seatud kindlad protseduurid – kogutakse nii kvalitatiivseid (sh lugusid nii ettevõtjatelt kui lastelt) kui kvantitatiivseid (nt toetatud laste arv) andmeid. Samuti on sisse seatud andmete kontrollsüsteem ning viis, kuidas analüüsi tulemusi õppimiseks kasutadada. Tehtud analüüsi põhjal avaldatakse igal aastal mõju raport, mis koondab olulisi numbrilisi näitajaid kui ka lugusid ettevõtjatelt ja toetatud lastelt.

Tutvu raportiga lähemalt siin: http://www.slideshare.net/Reach4Change/reach-for-change-social-impactreport2014


2. Mobile School
tegeleb tänavalaste harimisega otse tänaval kasutades ratastel liikuvat koolitahvlit. Organisatsioon toob oma veebileheküljel selgelt välja numbrilised tulemused (nt kontaktide arv lastega, sihtgruppi iseloomustavad numbrid,  muutused laste oskustes). Tulemuste presenteerimiseks kasutatakse pilte ja graafikuid, mis aitavad oma tegevust ja selle mõju ilmekalt jutustada. Lisaks kasutatakse mõju demonstreerimiseks lugusid töötajatelt ja lastelt.

Mobile School lood

Vaata lühikest kokkuvõtvat videot 2014. aasta tulemustest siit: https://www.youtube.com/watch?t=11&v=pmseLnseOP4


Wakawaka impact map 2
3. WakaWaka
toodab päikeseenergial töötavaid võrguühenduseta LED lampe perekondadele, kes elavad pimeduses. Organisatsioon kommunikeerib veebilehel oma mõju pidevalt uueneva interaktiivse kaardi abil. Kaardilt on võimalik valida piirkond uurimaks, kui paljud inimesed elavad ilma võrguühenduseta, kui palju kulutatakse igakuiselt elektri hankimisele ja kuidas mõjutaks elektriühenduseta valgustusele üle minek inimeste elusid. Samuti on võimalik valida konkreetseid projekte, et näha, kus WakaWaka lampe kasutatakse ning vaadata pilte ja videosid, kuidas need inimeste igapäevaelu mõjutavad.

Uuri WakaWaka interaktiivset kaarti lähemalt siit: http://waka-waka.com/impact/#

Tulles näidete juurest ühe praktilise tööriista juurde, siis Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik on välja arendamas veebipõhist lahendust, mis aitab organisatsioonide tulemust ja mõju hinnata ja kommunikeerida. Lõpptulemuseks on lühike ja tabav raport, mis sisaldab nii numbrilisi näitajaid kui ilmestavaid lugusid otsestelt kasusaajatelt. Hoia tööriista arengutel silm peal ja vaata esimesi raportite näiteid siit: http://sev.ee/m6ju/

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s