Empaatiakaart: tööriist, mis aitab sihtrühma mõista


Empaatiakaart on üks nendest disainmõtlemise tööriistadest, mis kogub meeletut populaarsust. Seda rakendatakse turunduses, projektide planeerimisel, toote- ja teenusedisainis ning paljudes muudes valdkondades.

Empaatiakaardi eesmärk on aidata samastuda sihtrühmaga, kelle jaoks püütakse väärtust luua. See on suurepärane tööriist vajaduste ning nendega kaasnevate mõtete, tunnete, tähelepanekute ja soovide analüüsimiseks. Teisisõnu, see on vahend, mis aitab end korraks panna teise osapoole kingadesse ja teda seeläbi paremini mõista.

empkaart

Lae elektroonselt täidetav empaatiakaart siit. Täitmiseks vajad mõnda PDF-faili toimetamist võimaldavat programmi, nt Adobe Readerit. Sama faili saad soovi korral ka sobivas suuruses paberile välja printida.

Kuidas empaatiakaarti täita?

1. Püstita ülesanne. Mis teema või valdkonna kohta on Sul vaja insight’i?

2. Alusta keskelt. Defineeri, kelle vaatenurgast soovid asja vaadata. Märgi konkreetse inimese või sihtrühma nimi ringi sisse.

3. Täida empaatia kaardi ülemine osa. Mida inimene, kellega püüad samastuda, mõtleb ja tunneb seoses püstitatud teemaga, mida ta kuuleb ja näeb enda ümber, ning mida ta väidab ja kuidas käitub? Selles etapis on äärmiselt oluline toetuda reaalsetele tähelepanekutele, mitte oletustele.

4. Täida empaatiakaardi alumine osa. Milline on seoses selle teemaga inimese “valu”? Ehk tuleb kaardi ülemisest osast välja mõni tema hirm, probleem, frustratsioon või mõni muu negatiivne hoiak või välitakistus. See on see, mida oleks vaja leevendada.

5. Mõtle positiivse lahenduse peale. Mis pakuks sellele inimesele rõõmu. Taaskord – toetu empaatiakaardi ülemises osas loetletud tähelepanekutele ja pane kirja, mis on see mille poole ta pürgib, mida tal oleks hea meel saada ja kuidas ta ideaalolukorda ette kujutab.

See meetod tundub lihtne, kuid selles peitubki selle võlu. Kaardi täitmise käigus sünnib alati nii mõnigi avastus ja idee, kuidas sihtrühmale kõige paremat väärtust pakkuda.

Mis edasi?

Kui empaatiakaardiga ühel pool, siis järgmise sammuna lahenduse väljatöötamisel saad kasutada väärtuspakkumise lõuendit. Loe selle kohta siit.

One thought on “Empaatiakaart: tööriist, mis aitab sihtrühma mõista

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s