3 nippi, kuidas oma vabaühendust turundada (mis ei nõua suurt rahalist panust)


ideesahtel2Erinevalt äriorganisatsioonidest ei ole vabaühendustel erilist rahalist resurssi (ja ka inimresurssi) turunduse tarbeks. Seetõttu jäävad paljud väärt algatused, ideed ja probleemid vaid kitsa ringi teadmiseks ning paljud, kes vabaühenduse tegevuse vastu oleks muidu huvi tundnud, elavad teadmatuses.

Kas see peaks nii olema või mitte, on omaette teema, tänases postituses aga räägime sellest, mida saaks ette võtta minimaalse eelarvega selleks, et olla välismaailmale palju paremini nähtav.

1. Muuda oma koduleht selgeks

Enam pole küsimus selles, kas organisatsioonil peaks olema koduleht. Tänu tasuta rakenduste arvule ja lihtsusele on praeguseks peaaegu kõigil vabaühendustel oma veebileht. Kuid samas on paljud neist sellised, mis ei anna ühingule midagi juurde.

Esimese asjana tasuks mõelda selle peale, milleks koduleht luuakse. Enamik organisatsioonidest teeb selle loomisel ühe kahest suurest veast: tehakse kas staatiline visiitkaart, mis kellelegi midagi ei ütle, või keskendutakse organisatsiooni kirjeldavale, mitte väga põnevale infole (nt täheldasin hiljuti ühe kodulehe menüül linki “Ühingu loomise ajalugu”).

Kuidas oleks parem? Mõtle selgeks mida soovid veebilehe kaudu saavutada. Kui see on toetajate huvi äratamine, siis peaks olema fookuses probleem, mida organisatsioon lahendab, selgitus, miks organisatsiooni pakutud meetodid on mõjusad, ning üleskutse panustamiseks. Kui eesmärk on pakkuda teenuseid abivajajatele, siis peab sisu ja sõnumid koostama vastavalt. Ja ei tasu unustada, et pilt (ja seda enam video) ütleb rohkem kui tuhat sõna.

2. Loo ühtne identiteet

See tundub küll väikese ja väheolulise nüansina, kuid visuaalne identiteet annab tuntusele väga palju juurde. Kui jälgida läbivalt samu värve, sümboleid, fonte, miks mitte ka muusikat ja keelepruuki, siis ühest hetkest hakkavad need elemendid äratuntavaks muutuma. Lisaks sellele lisab järjepidevus visuaalsetes lahendustes usaldusväärsust.

Loomulikult võib ainult oma jõududega visuaalse identiteedi paikapanemine olla päris keeruline. Samas võib see organisatsiooni tiimi abiga, eriti kui selles on mõni disainitaustaga või lihtsalt hea stiilitunnetusega inimene, hästi välja tulla. Põhiline lähtekoht visuaalse identiteedi loomisel: otsusta ära, millist inimest sooviksid kõnetada, ning püüa olla selline, et temaga kõige paremini samastuda.

3. Kaasa sotsiaalmeedia targalt

Sotsiaalmeedia kasutusega ei üllata tänapäeval kedagi. Kuid vähesed vabasektori organisatsioonid kasutavad seda kommunikatsioonikanalit tõepoolest tõhusalt. Paljud imestavad, et lehel on päris palju “laike”, kuid üleskutsele tegutseda (võtta osa, annetada vms) reageerivad vähesed.

Kuna sotsiaalmeedia infovoog on hästi tihe, siis on üpris suur tõenäosus, et postitus jääb märkamata. Lisaks, kui postitad liiga tihti inimeste jaoks väheolulisi sõnumeid – kahaneb nende tähelepanu Sinu postituste vastu märkimisväärselt. Palju parem on postitada üksnes tõeliselt põnevat ja valjalikku sisu (loomulikult sihtrühma seisukohalt) , mis sest, et seda võib harvem juhtuda. See, kui palju rohkem inimesi Su postitusi sellise strateegia korral hakkab tähele panema, võib olla üsnagi üllatav.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s