Kirsid tordil: mida pakub ühisrahastusplatvorm peale raha kaasamise?


Ühisrahastusplatvorme, mille kaudu oma ideele, tootele või teenusele rahastust saada, tekib maailmas juurde nagu seeni peale vihma. Meie oma Eesti Hooandja abil on juba hoogu saanud 387 projekti kokku pea 1,2 miljoni euro ulatuses. Ühisrahastuse kogumine on aga palju rohkemat kui ainult viis raha kaasata – see  on võimalus oma ideed valideerida, kaasata oskusi ja täiendavat ajaressurssi ning aktiveerida oma kogukonda.

nr1Odav ja väikese riskiga viis oma idee valideerimiseks

Ühisrahastuse kampaania on üks odavamaid ja riskivabamaid viise, kuidas testida, kas Sinu toode või teenus on piisavalt küps, et sellele turg leiduks. Kui inimesed tulevad kaasa ja panustavad, siis loob see väga tugeva alustala oma algatuse edukaks elluviimiseks ning on ka heaks referentsiks täiendava rahastuse leidmiseks väljaspool kampaaniat. Kui huvi kampaania vastu jääb leigeks, siis on see oluline tagasiside oma idee ümberhindamiseks.

nr2Uute oskuste ja täiendava ajaressursi kaasamine

Olulisemaks kui rahaline panus võib osutuda oskuste või aja kaasamine projekti. Kampaania on hea viis kogukonna kõnetamiseks ning aru saamaks, kas Sinu idee leiab toetust ja kaasamõtlejaid ka laiemas ringis. Nesta ja Cambridge’i Ülikooli läbiviidud uuring näitas, et 34% algatustest said endale peale kampaania läbiviimist täiendavat ressurssi vabatahtlikke näol. Mitme kampaania puhul on just uute kontaktide loomine ja täiendavate oskuste kaasamine vabatahtlike, meeskonna või nõukogu näol pannud aluse algatuse arenguks ja kasvuks.

nr3Meeskonna ja vabatahtlike aktiveerimine

Ühisrahastuse kampaania on hea võimalus oma meeskonna ja vabatahtlike aktiveerimiseks ühise eesmärgi nimel. Lennukas ja hästi sõnastatud eesmärk tekitab elevust ning motiveerib ka olemasolevat kogukonda rohkem panustama ning kaasa mõtlema. Positiivne tagasiside tugevdab ka usku ideesse ning annab tegutsemiseks uut energiat.

Seega, isegi kui kampaania ei täida oma rahalisi eesmärke, ei tähenda, et see on läbikukkunud. Tegemist on olulise tagasisidega, millega ideega edasi töötamisel arvestada. Küll aga võib kampaaniast võita endale uusi kaasamõtlejaid, kes aitavad ideed edasi arendada, seda atraktiivsemaks vormida või hoopis uue ideega välja tulla. Soovime siinkohal vabaühendustele julgemat pealehakkamist ühisrahastusplatvormi kasutamisel!

Loe ka meie varasemat postitust, kuidas tulemuslikult ühisrahastusplatvormi kaudu raha koguda.

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s