Kolm trendi, mida juht peaks 2016. aastal silmas pidama


2016Aasta alguses on meil ikka kombeks vaadata korraks tulevikku ja püüda aimata, mida uus aastaring meile tuua võiks. Viimase paari-kolme aasta jooksul on väga palju räägitud sellest, kui põneval ajal me elame ja kui palju muutusi see aeg kaasa toob. 

Aastal 2015 täheldasime, kuidas era- ja vabasektor on järjest rohkem olnud huvitatud koostööst. Lisaks on varasemast rohkem tähelepanu pälvinud sotsiaalne ettevõtlus. Edukaimad ärimudelid muutusid inimestekesksemaks. Kuid millised eelmisel aastal (või varemgi) alguse saanud trendid saavad määravaks 2016. aastal? Mina tooks siinkohal välja kolm võtmesõna, mis minu meelest muutuvad alanud aastal oluliseks nii ärisektori kui ka vabakonna jaoks.

Eetiline tarbimine

tarbijaVastutustundliku (eetilise) tarbimise trend on määrav jõud, mis sunnib paljusid ettevõtteid oma ärimudeleid kriitilise pilguga üle vaatama. Kliendid muutuvad järjest teadlikkumaks ja teevad oma ostuotsuseid, võttes arvesse mitte üksnes omaenda heaolu, vaid näiteks ka ökoloogilist jalajälge ja mõju ühiskonnale. Kui varem oli sellist ostukäitumist selgelt näha pigem väiksemate ostude puhul, siis nüüd arvestatakse eetilise tarbimisega järjest enam suuremate ostuotsuste tegemisel. Mõju planeerimisest ja hindamisest saab oluline juhtimisfunktsioon sõltumata sektorist, kus organisatsioon tegutseb.

Kaugtöö ja e-koostöö

projekti koostamineKaugtöö võimaldamine oma töötajatele on paljudele organisatsioonidele toonud kaasa konkurentsieeliseid mitmes eri valdkonnas. Esiteks on kaugtöö võimalus sageli eelduseks töötajatele suuremale motivatsioonile. Sõiduaja kokkuhoid ja võimalus töötada kodust on olulised plussid päris paljudele.

Kuid siin on juures ka veel üks oluline väärtus ettevõtte jaoks: kaugtöö tähendab seda, et enam ei ole vahet, kas palkad töötaja, kes elab 2, 200 või 2000 km kaugusel ettevõtte peakontorist. Tulemusena saavad ettevõtted lubada endale parimaid võimalikke meeskondi, sõltumata georgaafilistest piirangutest.

Disainmõtlemine

organisatsioonidisainJuba eelmisel aasta alguses oli näha, et on oodata disainmõtlemise võidukäiku. Aastal 2016 see võidukäik jätkub. Mõtteviis, kus väärtuse loomine toimub inimeste jaoks ja inimestega koos, on seni olnud üksikute julgete organisatsioonide katsetada. Praeguseks on selge, et see on tuleviku konkurentsis püsimise eelduseks ka teistele. Seega on tõenäoline, et juba alanud aastal saab disainmõtlemisest mitte üksnes toote- ja teenusearendamise tööriist, vaid ka näiteks strateegilise planeerimise või personalitöö korraldamise abivahend.

Kas on märksõnu, mida Sina sellesse loetellu lisada sooviks?

Lisa oma kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s