Mis on sotsiaalne innovatsioon?

Sõna “innovatsioon” kohtab äriajakirjades ja -raamatutes täna ilmselt sagedamini, kui mõnda muud. Innovatsioonivõimet peetakse kaasaegse organisatsiooni konkurentsivõime võtmekomponendiks. Samal ajal on vabaühenduste maailmas järjest rohkem levimas mõiste “sotsiaalne innovatsioon”. Sellest, … Loe edasi: Mis on sotsiaalne innovatsioon?

SOAR: alternatiiv SWOT-analüüsile

SWOT-analüüs on väga levinud meetod lähteolukorra kaardistamiseks üsna paljudes olukordades, näiteks strateegia väljatöötamise või projekti kavandamise käigus. See levinud tööriist aitab läbi mõelda, mis on praegusest olukorrast lähtudes organisatsiooni tugevused, … Loe edasi: SOAR: alternatiiv SWOT-analüüsile

Kirsid tordil: mida pakub ühisrahastusplatvorm peale raha kaasamise?

Ühisrahastusplatvorme, mille kaudu oma ideele, tootele või teenusele rahastust saada, tekib maailmas juurde nagu seeni peale vihma. Meie oma Eesti Hooandja abil on juba hoogu saanud 387 projekti kokku pea … Loe edasi: Kirsid tordil: mida pakub ühisrahastusplatvorm peale raha kaasamise?

3 nippi, kuidas oma vabaühendust turundada (mis ei nõua suurt rahalist panust)

Erinevalt äriorganisatsioonidest ei ole vabaühendustel erilist rahalist resurssi (ja ka inimresurssi) turunduse tarbeks. Seetõttu jäävad paljud väärt algatused, ideed ja probleemid vaid kitsa ringi teadmiseks ning paljud, kes vabaühenduse tegevuse … Loe edasi: 3 nippi, kuidas oma vabaühendust turundada (mis ei nõua suurt rahalist panust)

Kliendi vajadused: kuidas neid õigesti kaardistada

Kliendivajadusele vastava pakkumise loomise tõeliseks hitt-tööriistaks on kujunenud väärtuspakkumise lõuend. Vaatamata oma lihtsale struktuurile võimaldab see analüüsida, mis oleks toote või teenuse puhul kliendi jaoks tõeliselt väärtuslik. Olen seda tööriista … Loe edasi: Kliendi vajadused: kuidas neid õigesti kaardistada

3 mõtet, kuidas mõjupõhine rahastusmudel vabaühenduse jaoks väärtust loob

Ühes varasemas postituses rääkisime uudsest rahastusmudelist Social Impact Bond (SIB), mille eesmärgiks on erasektori rahastuse toel tulemuslikumalt ühiskondlikke probleeme lahendada. Täna vaatame Career Connect’i näitel, millist väärtust loob mõjupõhine rahastusmudel … Loe edasi: 3 mõtet, kuidas mõjupõhine rahastusmudel vabaühenduse jaoks väärtust loob

Kas vabaühendust on lihtsam turundada kui äriettevõtet?

Kui veel mõni aasta tagasi tundus kuidagi kohatu kasutada sõnu “turundus” ja “vabaühendus” samas lauses, siis praeguseks on asi muutunud. Mittetulundusorganisatsioonide turundusele on pühendatud arvestatavas koguses raamatuid ning samuti korraldatakse … Loe edasi: Kas vabaühendust on lihtsam turundada kui äriettevõtet?

Empaatiakaart: tööriist, mis aitab sihtrühma mõista

Empaatiakaart on üks nendest disainmõtlemise tööriistadest, mis kogub meeletut populaarsust. Seda rakendatakse turunduses, projektide planeerimisel, toote- ja teenusedisainis ning paljudes muudes valdkondades. Empaatiakaardi eesmärk on aidata samastuda sihtrühmaga, kelle jaoks … Loe edasi: Empaatiakaart: tööriist, mis aitab sihtrühma mõista

Projekti harjutusvorm ja nipiraamat Erasmus+ projektide jaoks

Mõnikord võib projekti planeerimise teekond olla keeruline. Seda enam, kui rahataotluse koostamisega ei ole veel projektimeeskonnal suurt kogemust. Selleks, et lihtsustada seda protsessi noortel projektikirjutajatel lõime koostöös SA Archimedes Noorteagentuuriga … Loe edasi: Projekti harjutusvorm ja nipiraamat Erasmus+ projektide jaoks

Uus rahastusmudel ühiskondlike valukohtade lahendamiseks

Maailmas on kanda kinnitamas tulemus- ja mõjupõhised rahastusmudelid, mis aitavad erasektori rahastuse toel tulemuslikumalt ühiskondlike probleeme lahendada. Vabaühendustele pakub mudel võimalust saada pikajaline investeering oma teenuste arendamiseks ja laiendamiseks. Esimese … Loe edasi: Uus rahastusmudel ühiskondlike valukohtade lahendamiseks

Marten Lauri: Abimehed maakondades – Sulle ja Sinu kodanikuühendusele

Oleme palju kirjutanud sellest, miks konsultandi abi organisatsioonile hea on. Täna kirjutab aga KÜSK-i maakondlike arenduskeskuste MTÜ konsultantide koordineerija Marten Lauri külalispostituse sellest kus ja kuidas on igal vabaühendusel võimalik konsultanti kaasata. Mäletan … Loe edasi: Marten Lauri: Abimehed maakondades – Sulle ja Sinu kodanikuühendusele

Vastutustundlik ettevõtlus: kas ainult suurettevõtetele?

Kui vähegi jälgida ettevõtlusteemalist kirjandust, siis võib tähele panna, et vastutustundlikust ettevõtlusest on saanud laialt kasutatav moetermin. „Tegemist on uue reaalsusega ettevõtja jaoks. Soovides kasvada või laieneda välismaale saab vastutustundlikkusest … Loe edasi: Vastutustundlik ettevõtlus: kas ainult suurettevõtetele?

5 küsimust, mida küsida konsultandi käest enne palkamist

Juhtimis- või strateegiakonsultant võib anda organisatsioonile väga jõulise arengutõuke. Samas, et see koostöö tõepoolest toimiks, on oluline valida spetsialist, kelle profiil sobib Sinu organisatsiooni tausta ja nõustamise protsessi eesmärkidega. Arvestades, … Loe edasi: 5 küsimust, mida küsida konsultandi käest enne palkamist

3 tõhusat sotsiaalmeedia strateegiat vabaühendusele

Organisatsiooni sotsiaalmeedia leht on praegu midagi üsna iseenesestmõistetavat. Kuid paljusid, kes Facebooki, Twitteri või mõne muu võrgustiku konto loovad, tabab peagi sarnane probleem: kuidas suurendada inimeste ringi, kellele võrgustike kaudu … Loe edasi: 3 tõhusat sotsiaalmeedia strateegiat vabaühendusele

Tööriist projekti mõju kavandamiseks

Projekti rahataotluse hindamisel on muutunud järjest olulisemaks projekti kavandatav mõju. Rahastaja tavapärane ootus on praegu see, et taotlust esitaval ühingul on selge teadmine sellest, milline on tema projekti pikaajaline panus … Loe edasi: Tööriist projekti mõju kavandamiseks

Briti Suursaatkond algatas sotsiaalse ettevõtluse projekti õpilastele

Veebruaris algatas Briti Suursaatkond koostöös Haridus-ja Teadusministeeriumiga sotsiaalse ettevõtluse teemalise projekti õpilastele. Projekt nimega HERO (Hooliv Ettevõtja Rikas Organisatsioon) tõi kokku eesti ja vene koolide õpilased, kes võistkonnad moodustades oma … Loe edasi: Briti Suursaatkond algatas sotsiaalse ettevõtluse projekti õpilastele

3 põhjust miks andmete kogumise ja mõju mõõtmisega tegeleda

Kahtlemata võib öelda, et iga sotsiaalse ettevõtte ja vabaühenduse jaoks on oluline ühiskonnas positiivse muutuse loomine. Oma tegevuse mõjust rääkides kiputakse aga sageli üldistama või andma intuitiivseid hinnanguid. Miks on … Loe edasi: 3 põhjust miks andmete kogumise ja mõju mõõtmisega tegeleda

Kolm müüti turunduse kohta: mida peab teadma turundustegevusega alustades

Suurema osa organisatsioonide jaoks on turundusest tänaseks saanud igapäevase tegevuse lahutamatu osa. Tehnoloogiate ja e-kanalite areng on teinud turunduse palju lihtsamaks ja kättesaadavamaks. Samas on selle kohta levimas ka päris mitu … Loe edasi: Kolm müüti turunduse kohta: mida peab teadma turundustegevusega alustades

NextDrop: sotsiaalne start-up, mis lahendab veevarustuse probleeme arengumaades

Kas kujutaksid ette, et saaksid kraanivett tarbida ainult iga 5 päeva tagant? Indias näiteks on selline olukord täiesti tavapärane. Kuna sageli ei teate ette, millal täpselt vesi torudesse jõuab, siis … Loe edasi: NextDrop: sotsiaalne start-up, mis lahendab veevarustuse probleeme arengumaades

Tööriist huvigruppide kaardistamiseks: motivatsioonimaatriks

Seekordne tööriist on taas teenusedisainerite tööriistakastist üle võetud ja on kasulik kõikidele nendele organisatsioonidele, kes kaasavad oma tegevusse mitut erinevat huvigruppi või koostööpartnerit. See tööriist võimaldab paremini mõista, milline on … Loe edasi: Tööriist huvigruppide kaardistamiseks: motivatsioonimaatriks

Aune Lillemets: Kust leida ideed omatulu teenimiseks?

Tänane külalispostitus on kirjutatud Aune Lillemetsa poolt. Igapäevaselt töötab Aune Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku liikmesuhete juhina. Lisaks nõustab ta mittetulundusühendusi ärimudelite ja turunduse teemadel tuginedes oma kogemusele vabaühenduste juhtimises ja ettevõtluses. … Loe edasi: Aune Lillemets: Kust leida ideed omatulu teenimiseks?

MAMMU: sotsiaalne ettevõte Lätist, mis teeb moodi ja aitab noortel emadel majanduslikult hakkama saada

Väga tihti tunduvad välismaised sotsiaalse ettevõtluse näited meile kauged ja Eesti oludes näib, et neid on keeruline rakendada. Seekordne näide on aga palju lähemalt võetud. Lätis on edukalt tegutsemas moeaksessuaare … Loe edasi: MAMMU: sotsiaalne ettevõte Lätist, mis teeb moodi ja aitab noortel emadel majanduslikult hakkama saada

Väärtuspakkumise lõuend: vahend, mis aitab pakkuda sihtrühmale asja, mida tal tõepoolest vaja on

Seekordses postituses tahaksin tutvustada tööriista, mis on laenatud disainmõtlejate arsenalist ja on nüüdseks aidanud paljudel organisatsioonidel kujundada väärtuspakkumist. See äärmiselt lihtne, kuid samal ajal äärmiselt tõhus tööriist võimaldab analüüsida toote või teenuse väärtust … Loe edasi: Väärtuspakkumise lõuend: vahend, mis aitab pakkuda sihtrühmale asja, mida tal tõepoolest vaja on

Kõnnime katuseid mööda ehk lugu Bybi linnamesilastest

Kas Sa oled kunagi mõelnud selle peale, kui palju on linnades kasutamata katusepinda? Kuidas võiks seda targalt ära kasutada? Sobiva kliima puhul võiks sinna paigutada päikesepaneelid, või hoopis mõnusa grillimis- või … Loe edasi: Kõnnime katuseid mööda ehk lugu Bybi linnamesilastest

Eha Paas: Vabatahtlik tegevus – võimalus tuua oma ellu uusi väljakutseid

Seekordne külalispostitus erineb veidi Ideesahtli tavapärasest formaadist. Kui tavaliselt kirjutame sellest, mida saaks sotsiaalset mõju taotlev organisatsioon paremini teha ja kuidas on tal võimalik mõjusamaks kasvada, siis täna vaatame sotsiaalset … Loe edasi: Eha Paas: Vabatahtlik tegevus – võimalus tuua oma ellu uusi väljakutseid

Mida võiks Specialisternelt ja Mobile Schoolilt õppida? 3 mõtet.

Kirjutasin varasemalt IT teenuseid pakkuvast Specialisternest ja tänavalapsi innustavast Mobile Schoolist. Nende kahe organisatsiooni lähenemisel ühiskondliku muutuse loomisesse on nii mõndagi ühist, millest tasub eeskuju võtta. Toon siin postituses välja kolm … Loe edasi: Mida võiks Specialisternelt ja Mobile Schoolilt õppida? 3 mõtet.

Kuidas kaasata konsultanti, et sellest ka kasu oleks?

Vabasektor on hakanud järjest aktiivsemalt kaasama oma töösse organisatsioonivälist kompetentsi. Väga paljude arenguprotsesside edukaks läbiviimiseks läheb vaja suuremas või väiksemas mahus konsultandi tuge. KÜSK on koguni koostanud vabasektoriga töötavate konsultantide … Loe edasi: Kuidas kaasata konsultanti, et sellest ka kasu oleks?

Heategevusest sotsiaalse ettevõtteni – Mobile School ja Streetwize lugu

Maailmas on hinnanguliselt 100 miljonit tänavalast, keda ümbritseb vaesus, tõrjutus ja kuritarvitamine. Tänavalaste elujärje parandamiseks on mitmeid erinevaid programme, ometi on nende tõhusus tihtipeale madal.  Näiteks Ladina-Ameerikas põgenevad 90% lastest … Loe edasi: Heategevusest sotsiaalse ettevõtteni – Mobile School ja Streetwize lugu

Kuidas muuta mittetulundusorganisatsioon efektiivsemaks?

Ühes varasemas postituses kirjutasin tunnustest, mis näitavad, et organisatsioon vajab muutusi, et saada jätkusuutlikumaks. Kuid mis võiksid olla need esimesed sammud, millega alustada teekonda tulemuslikkuse poole? Selles postituses püüan anda … Loe edasi: Kuidas muuta mittetulundusorganisatsioon efektiivsemaks?

Autistist spetsialistiks – nutikas ärimudel Specialisterne näol

Kas tead, mis on ühist füüsik Albert Einsteinil, režissöör Stanely Kubrickul ja kunstnik Michelangelol? Teadlaste hinnangul võis neil kõigil kolmel olla autism. Autismil on erinevaid vorme, kuid sarnasteks joonteks on raskused … Loe edasi: Autistist spetsialistiks – nutikas ärimudel Specialisterne näol

Viis nippi, kuidas tulemuslikult ühisrahastusplatvormi kaudu raha koguda

Kirjutasin varem sellest, millised ühisrahastusplatvormid erinevate projektide jaoks sobivad. Samas on selge see, et tihti ei piisa ainuüksi projekti veebikeskkonna ülespanemisest. Kuidas tagada ideele vajalik toetus? Alljärgnevalt leiad viis nippi … Loe edasi: Viis nippi, kuidas tulemuslikult ühisrahastusplatvormi kaudu raha koguda

Kolm märki sellest, et peaksid oma rahastusmudeli üle vaatama

Vabaühendustel on väga palju erinevaid võimalusi oma rahastusmudeli koostamiseks. Võimalik on kombineerida annetusi, otsetoetusi, sponsorlust ja palju muud. Üldlevinud praktika on see, et rahastusallikate valik tehakse organisatsiooni tegutsemise alguses ning … Loe edasi: Kolm märki sellest, et peaksid oma rahastusmudeli üle vaatama