Vähekasutatud rahastusviis: Top 10 ühisrahastuse platvormi igale projektitüübile

Crowdfunding ehk ühisrahastus on rahastusviis, mis on viimase paari aastaga hoogsalt populaarsust kogunud. Massolution’i uuring näitab, et 2012. aastal oli erinevate ühisrahastuse platvormide kaudu kogutud kokku üle 2,1 miljardi euro. … Loe edasi: Vähekasutatud rahastusviis: Top 10 ühisrahastuse platvormi igale projektitüübile

Stefan Krook: rootsi ettevõtja, kelle jaoks ei ole raha kõige olulisem

Oktoobri esimeses pooles käisin Rootsis teenusedisaini konverentsil. Sellel üritusel õnnestus mul kohtuda ühe väga erilise ettevõtjaga. Stefan Krook on Rootsi ettevõtte Kivra asutaja ja juht. Tema karjäär algas varakult ja … Loe edasi: Stefan Krook: rootsi ettevõtja, kelle jaoks ei ole raha kõige olulisem

Kolm põhjust, miks sotsiaalselt vastutustundlikul ettevõttel läheb paremini kui teistel

Vastutustundliku ettevõtluse konverentsil peetud kõnes sõnas Alar Kolk, Euroopa Innovatsiooniakadeemia president, et täna alustavad start-up’id võtavad oma ärimudeli loomisel sotsiaalset vastutustundlikkust arvesse rohkem kui ei kunagi varem. Loomulikult on selline … Loe edasi: Kolm põhjust, miks sotsiaalselt vastutustundlikul ettevõttel läheb paremini kui teistel

Reet Aus – moelooja, kes teeb maailma paremaks. Päriselt.

Kas mäletad Laulupeo T-särke? Särgid said suvel päris palju kajastust. Tavapärasest suuremat tähelepanu tõmbasid nad selletõttu, et olid toodetud väärtustava taaskasutuse põhimõttel. T-särgid valmisid rõivatööstuse ületoodangust, et vähendada suurtootmise keskkonnamõju. … Loe edasi: Reet Aus – moelooja, kes teeb maailma paremaks. Päriselt.

3 asja, ilma milleta on strateegiline planeerimine väärtusetu

Strateegilist planeerimist on pikalt peetud üheks organisatsiooniedu peamiseks elemendiks nii äri-, riigi- kui ka kolmandas sektoris. Samas on majanduslikus keskkonnas, kus paljud on tuleviku suhtes muutunud järjest ebakindlamaks, selle olulist … Loe edasi: 3 asja, ilma milleta on strateegiline planeerimine väärtusetu

Sotsiaalne start-up, mis teeb doonorluse lihtsaks. Intervjuu DonateIT projektijuhi Vitali Pavloviga

Inspireerituna ühest Ideesahtli eelmisest nädala artiklist, mis tutvustas sotsiaalseid idufirmasid, asusin otsima head Eesti näidet sotsiaalse suunitlusega start-up’ist. Ühe sellise leidmine ei olnudki üldse keeruline: DonateIT on end teinud interneti avarustes väga hästi … Loe edasi: Sotsiaalne start-up, mis teeb doonorluse lihtsaks. Intervjuu DonateIT projektijuhi Vitali Pavloviga

Kolm sotsiaalset start-up’i, millest tasub eeskuju võtta

Mis on esimene asi, mille peale Sa mõtled, kui kuuled sõna start-up? Suure tõenäosusega tuleb silme ette noor särtsu täis ettevõtja, kes on seotud IT-valdkonna, järjekordse mobiiliäpi arendamise või millegi muu … Loe edasi: Kolm sotsiaalset start-up’i, millest tasub eeskuju võtta

Mis on vastutustundlik ettevõtlus? Kolm küsimust Marko Sillerile.

Suurem osa Ideesahtli postitustest on pühendatud vabaühendustele ja sotsiaalsetele ettevõtetele. Samas on ärimaastikul väga palju kasumit teenivaid ettevõtteid, kes pööravad samamoodi oma tegevuses suurt tähelepanu keskkonnasäästlikkuse ja sotsiaalse jätkusuutlikkuse aspektidele. Eestis … Loe edasi: Mis on vastutustundlik ettevõtlus? Kolm küsimust Marko Sillerile.

Alternatiiv arengukava koostamisele? Olemas!

Organisatsiooni struktuur ja selles toimivad protsessid on väga vähestes kodanikuühendustes hoolega ette läbi mõeldud. Tavaliselt kujunevad nad nii, et organisatsioon teeb oma esimesed sammud väiksema tiimiga, kus asjad jaotuvad ja sujuvad … Loe edasi: Alternatiiv arengukava koostamisele? Olemas!

Sisuturundus ei tööta? Kolm asja mida sa (tõenäoliselt) valesti teed

Tundub, et sisuturundus ei ole Eesti ettevõtetele ja mittetulundusühingutele enam võõras. Selle plussidest ja lihtsusest on palju räägitud ning praegu näib, et blogid ja sotsiaalne meedia on ammu avastatud ja vastavad … Loe edasi: Sisuturundus ei tööta? Kolm asja mida sa (tõenäoliselt) valesti teed

Mõtle nagu disainer: tööriist sotsiaalse innovatsiooni loomiseks

Disainmõtlemine on üks nendest moodsatest terminitest, millest kõik räägivad, kuid vähesed teavad, kuidas see päriselt väja näeb ja toimib. Selles postituses püüan üldjoontes lahti seletada, millega on tegemist ning kuidas … Loe edasi: Mõtle nagu disainer: tööriist sotsiaalse innovatsiooni loomiseks

Kolm küsimust KÜSKi Vabaühenduste programmi juhile Mari-Liis Dolenkole

Iga “projetikirjutaja” on suure tõenäosusega vähemalt korra mõelnud, kuidas hindaja tema projekti näeb, millised on samale konkursile laekunud teised projektid ja millistele detailidele peaks tähelepanu rohkem pöörama, et projekt oleks … Loe edasi: Kolm küsimust KÜSKi Vabaühenduste programmi juhile Mari-Liis Dolenkole

Avastamata ettevõtlusprogramm: Erasmus for Young Entrepreneurs

Ettevõtlusega alustamist toetatakse Eestis täna mitmel eri viisil. Selles postituses tahaks ma aga tutvustada ühte suurepärast noortele ettevõtjatele suunatud programmi, millest praegu teatakse äärmiselt vähe. Kui pika ajalooga, üliõpilastele suunatud … Loe edasi: Avastamata ettevõtlusprogramm: Erasmus for Young Entrepreneurs

Sisuturundus mittetulundussektoris: kolm esimest sammu

Paistab, et turundusvaldkonna uusim kuum teema on sisuturundus. Viimastel turundusteemalistel üritustel on suur osa tähelepanust suunatud sellele, kuidas äriettevõtted on muutnud oma turundussõnumite sisu: oma toodete reklaami asemel jagatakse kliendile … Loe edasi: Sisuturundus mittetulundussektoris: kolm esimest sammu

Arvamusfestivali järelkaja: toetuspõhise majanduse mull

Mõnda aega tagasi toimunud Arvamusfestivalil oli laual palju teemasid, mida tahaks Ideesahtlis kajastada ning mille üle põhjalikumalt diskuteerida. Üks nendest on küsimus, kas otsetoetused ettevõtluses teevad head või halba. Otsetoetuse … Loe edasi: Arvamusfestivali järelkaja: toetuspõhise majanduse mull

Mis on vahet mittetulundusühingul ja sotsiaalsel ettevõttel?

Viimasel ajal on hakanud aktiivselt levima mõiste “sotsiaalne ettevõtlus“. Iseenesest on see väga positiivne nähtus, aga järjest rohkem tõusetub küsimus: kuidas erineb sotsiaalne ettevõte meile harjumuspärasest mittetulundusühingust või sihtasutusest ning … Loe edasi: Mis on vahet mittetulundusühingul ja sotsiaalsel ettevõttel?

Kuidas edasilükkamist enda kasuks ära kasutada?

Igal efektiivse ajakasutuse koolitusel räägime sellisest igale inimesele loomulikust harjumusest nagu edasilükkamine. Väljendub see selles, et mõne tähtsa/suure/ebameeldiva ülesandega alustamise vältimiseks leiad Sa endale mõne vähem olulise asendustegevuse ning tegeled … Loe edasi: Kuidas edasilükkamist enda kasuks ära kasutada?